Revisjoner

Sist oppdatert: 12.06.2022
Utarbeidet av: Bjørn Brattberg
Godkjent av Aslak Jørstad


1.0 Hensikt og omfang

Hensikten med interne revisjoner er å innhente informasjon om prestasjonen til og virkningen av ledelsessystemet for kvalitet fra et upartisk synspunkt, for å sikre at planlagte tiltak er utført og at systemet er effektivt iverksatt og vedlikeholdt.

Man skal også sjekke at systemet overholder kravene i ISO 9001:2015 og våre egne krav.

Intern revisjon skal utføres årlig.



2.0 Ansvar og myndighet

Daglig leder er ansvarlig for at denne prosedyren blir kjent og fulgt.


3.0 Krav og metode til intern revisjon

Revisjonsmetodene skal omfatte direkte observasjoner av prosessene, intervjuer av relevante personer og undersøkelse av dokumentert informasjon, som interne prosedyrer, standarder, kundekrav, krav i lover og forskrifter. Det er viktig å ta hensyn til betydningen av de aktuelle prosessene. Det er imidlertid ikke nødvendig at hvert punkt i ISO 9001:2015 eller hver prosess i ledelsessystemet for kvalitet skal evalueres under hver revisjon. 


Etter at den interne revisjonen er fullført skal resultatene rapporteres til daglig leder. Med utgangspunkt i disse resultatene kan egnede tiltak være nødvendig.



Organisasjonen skal oppbevare dokumentert informasjon for å sørge for bevis på at revisjonsprogrammet har blitt iverksatt, og på revisjonsresultatene. 

Fortløpende arkivering av interne revisjoner

Internrevisjon 01.12.2022