Altech AS sin kvalitetspolitikk og sine kvalitetsmål
Kvalitetspolitikk
Vi setter fokus på kundens tilfredshet og skal levere forventet produkt/tjenester til avtalt tid, samt være kostnadseffektive og levere produkter av høy kvalitet. Våre kunder skal kunne assosiere Altech AS med god service og et faglig høyt nivå.
Produkt-/ tjenestespesifisering blir gjort ved inngåelse av kontrakt. Vi har som formål å være den foretrukne på de produkter og tjenester vi tilbyr, gjennom å møte kundens krav og ved å være best på levering, kvalitet og service.
Altech forplikter seg til å ha en kontinuerlig forbedringsprosess av sitt ledelsessystem og sine tjenseter.. Kontinuteten i dette måles ved at avivk registreres og tiltak utarbeides settes i verk for å lukke avvikene, samt i ledelsesgjennomganger og internrevisjoner.
Kvalitetsmål
Våre kvalitetsmål er forankret i vår kvalitetspolitikk. Vi skal bli sertifisert iht ISO 9001:2015 og denne standarden skal etterleves. Vi jobber med tiltak som forbedrer vårt kvalitetsarbeid og forhindrer negativ påvirkning i forbindelse med leveringer. Vi har en nullfeilvisjon som tilsier at alle oppdrag skal utføres riktig første gang.
Målene er:
- Ingen utgangsfaktorer med avvik
- Alle ansatte skal til enhver tid ha nødvendig kompetanse
- Ingen kundeklager. Alle kunder skal være fornøyde.
- Vi skal utføre leveringer til en kostnad som gir fortjeneste og oppfylte mål for avkastning på kapital og arbeidsinnsats.
Dette oppnås ved bl.a. å utføre følgende tiltak:
- Opplæring for alle ansatte og holdningsskapende arbeid
- Rapportering av kvalitetsavvik
- Årlige interne revisjoner
- Årlige ledelsesgjennomganger
- Utføre risikovurderinger i forkant av store kontrakter og ordrer.