Utskriftsvennlig versjon


Altech AS sin kvalitetspolitikk og sine kvalitetsmål


Kvalitetspolitikk

Vi setter fokus på kundens tilfredshet og skal levere forventet produkt/tjenester til avtalt tid, samt være kostnadseffektive og levere produkter av høy kvalitet. Våre kunder skal kunne assosiere Altech AS med god service og et faglig høyt nivå.

Produkt-/ tjenestespesifisering blir gjort ved inngåelse av kontrakt. Vi har som formål å være den foretrukne på de produkter og tjenester vi tilbyr, gjennom å møte kundens krav og ved å være best på levering, kvalitet og service.


Altech forplikter seg til å ha en kontinuerlig forbedringsprosess av sitt ledelsessystem og sine tjenseter..  Kontinuteten i dette måles ved at avivk registreres og tiltak utarbeides settes i verk for å lukke avvikene, samt i ledelsesgjennomganger og internrevisjoner.

Kvalitetsmål

Våre kvalitetsmål er forankret i vår kvalitetspolitikk. Vi skal bli sertifisert iht ISO 9001:2015 og denne standarden skal etterleves. Vi jobber med tiltak som forbedrer vårt kvalitetsarbeid og forhindrer negativ påvirkning i forbindelse med leveringer. Vi har en nullfeilvisjon som tilsier at alle oppdrag skal utføres riktig første gang.

Målene er:

  • Ingen utgangsfaktorer med avvik
  • Alle ansatte skal til enhver tid ha nødvendig kompetanse
  • Ingen kundeklager. Alle kunder skal være fornøyde.
  • Vi skal utføre leveringer til en kostnad som gir fortjeneste og oppfylte mål for avkastning på kapital og arbeidsinnsats.

 

Dette oppnås ved bl.a. å utføre følgende tiltak:

  • Opplæring for alle ansatte og holdningsskapende arbeid
  • Rapportering av kvalitetsavvik
  • Årlige interne revisjoner
  • Årlige ledelsesgjennomganger
  • Utføre risikovurderinger i forkant av store kontrakter og ordrer.